Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

fredag 2 oktober 2015

En bra fredag.

Pillret slank ned i Misse, han har ätit massor, jag har skrivit ett kapitel på Sjuan, tvätten är upphängd och promenaden avklarad.
Det som återstår är att hämta allt torrt i tvättstugan (som JAG förstås har städat efter alla andra), skaffa almanackor och köpa mat, innan jag lutar mig tillbaka i la sofa och kollar på bland annat Idol.
Än så länge har jag ingen favvis, jag tycker att allihop är jätteduktiga.

Ska ni göra något kul i helgen?

7 kommentarer:

Ezter sa...

Bra jobbat!
Inte kul precis. Husvagnssäsongen är slut denna helgen, så det blir att lägga ihop golv och dra hem allt... Hoppas på fint väder!

cyndi sa...

La Sofa låter ju rätt ok.
Men den kan jag glömma.
Bjuda syrisk familj på lunch
och fira 18-årig son blir det här.
Förhoppningsvis hinna måla lite också.
Och läsa.

Skönt att Misse äter igen.
Här ligger GrannMissan i vår tvättkorg och snarkar.
Ingen ungdom hon heller. Hon sover mycket.
Hon bor i båda husen.
Tycker hon :-)

Ebba Range sa...

Inte lätt när ens djur blir sjuka ... hoppas att Misse piggar på sig nu när han får medicin. La soffa, här också!

Linas drake sa...

Idol ska vi också se här. Lille sjuklingen är just utsläppt ur rummet han varit tvungen att stanna i, och ligger nöjd framför tv:n och räknar in oss efter två varv i huset. Lille skrutten.

I helgen blir det till att måla på huset och fixa här hemma.

Agneta sa...

Jag ska städa, handla och laga mat inför besök ikväll. Innan dess ska jag hinna med ett träningspass. :)

Ha en härlig helg!

Agneta sa...

Ska naturligtvis även skriva på manus 3, och dricka en hel del kaffe.

Åsa Hellberg sa...

Härligt! :)