Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

tisdag 22 september 2015

Not to worry,

jag äter och blir mätt, men på ett nytt sätt med färre kalorier.
Tidigare har jag lätt kunnat äta en 300 gramsbiff, en smörklick, potatis och sås utan att kroppen har reagerat annat än med mättnad, men efter 50 hände något.

Det är svårt att ställa om när jag har kunnat äta allt tidigare, och jag försöker nu hitta en långvarig hållbar väg istället för att banta.
Kaloriintaget behöver inte vara på mer än 1200 kilokalorier så länge jag är helt inaktiv som nu när min axel är paj.
Rör jag mig äter jag mer. Ett av problemen jag har haft är att jag har ätit väldigt stora portioner, utan att ha en aning om hur mycket jag faktiskt petar i mig.
En klimakteriekropp går ned i förbränning och det behöver man anpassa matintaget efter. I alla fall om man inte vill gå upp mer.

Med det sagt:
Dagens lunch.
En stor bit kokt torsk med en tesked smör, massor med små gröna ärtor, massor med broccoli, mycket tomater och blandsallad ringlad med olivolja.