Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

onsdag 16 september 2015

Jag pratade som sagt länge med min kompis igår,

och utöver det jobbet hon har som jag är ute efter all fakta om, är hon sjukgymnast även om hon inte har praktiserat det på ett tag. Och akupunktör.
Hon visste precis vad min sjukdom gick ut på, och det är ofantligt skönt med någon som fattar att det inte finns något att göra och som inte kommer mer triljoner förslag.
Vila och inte röra armen för mycket. Ha den i mitella emellanåt.
"Inget annat hjälper", sa hon.

Igår var en rättbradag, idag är vi tillbaka till rättkass.
Tänk vilken tur jag har som har det här jobbet. Hemma. Behöver inte flytta mig en meter.
Oftast lyckas jag faktiskt glädjas mer åt det, än att sörja att jag har ont och inte kan vara med på några aktiviteter.
Tack och lov.

Idag jobbar jag med min julnovell igen.
Tjohej!



3 kommentarer:

Ezter sa...

Ja, i det läget är det bra att själv rå över sin tid! Du har en förstående chef dessutom :)

Simona sa...

Tjohej!

Åsa Hellberg sa...

Ezter; otroligt förstående! :)

Simooooona!