Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

tisdag 15 september 2015

Gloriamanuset skickat,

och jag har pratat med en av mina äldsta och bästa vänner om manus 7. Det är ju inget att vänta på, hon sitter på all den kunskap jag behöver för att kunna skriva nästa bok och om två veckor kör jag igång.
Så fort armen tål resan till henne, ska jag och Fårdan åka dit. Jag hoppas så att det blir det här året, men tror inte det, tyvärr.
Tur att det finns telefoner!

Annars idag har jag inte gjort ett dugg.
Jo, jag har badat istället för att ta en tupplur.
Och smörjt in mig med världens godaste doft.



5 kommentarer:

Simona sa...

Måste lukta på den där nån gång.
Och hurra för sjuan!

Ezter sa...

Måste du ta bil dit då?

Broder sa...

Köpte du den i tanum? Rituals?

Åsa Hellberg sa...

Sverker; nej, i Farsta. Ja, Rituals.

Åsa Hellberg sa...

Simona; hurra!

Ezter; ja, typ:)