Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

måndag 31 augusti 2015

Nä, jag bytte kanal.

Gårdagens gala på trean var inte riktigt min grej. Jag kanske inte var på galahumör, vad vet jag.
Istället la jag mig i min säng och såg på Downton andra säsongen som jag inte har sett tidigare, och bara var tvungen att se klart. Då var klockan halv tre i natt och idag kommer jag väl att vara ryyysligt trött. Men det var det värt.
Resten av serien har jag sett, så nu måste jag hitta något nytt.

Men inte nu.
Idag ska jag fortsätta skriva novell.
I morgon börjar jag om från början på Gloria med ännu en finputs innan hon ska tillbaka till förlaget 15 sept.
Hörde jag tjoho eller kom det inifrån?

1 kommentar:

Simona sa...

Tjoho från Järfälla!