Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

tisdag 25 augusti 2015

Min kompis kom med sin man,

som jag egentligen känner mer än henne, och det blev en kul och supertrevlig fika.
De ville inte ha de fina morotskakorna som jag hade fixat, alltså fick jag äta upp den själv och nu är jag mätt och inte ett dugg sugen på middag (jag hoppas ni förstååår hur dumt det var. Gör aldrig som jag.)

Nu pratar man yoga på Vardagspuls.
Där äts det inte mycket bullar, minsann.
På måndag börjar jag om.
Kroppen ska avgiftas, börja röra på sig igen, och förhoppningsvis blir det lite svalt och skönt höstväder så att jag kan promenera.
Jag längtar.



2 kommentarer:

Robert W sa...

Gäster som säger nej till morotskaka?! Hur är de funtade? ;)

Åsa Hellberg sa...

Åt det slankare hållet.