Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

fredag 14 augusti 2015

Min kompis Katarina Bivald,

har kommit ut med sin andra bok.























Den har ett precis lika fint omslag som Broken Wheels och ryktet säger att den är snorbra!
Den första har jag precis läst och jag säger Lasse Hallströmfilm.
Hon skriver för jädra bra, den där Bilvald.
Det tycker resten av Europa också, jag tror att hon har sisådär 18 länder att komma ut i än så länge.
Och hon är ute i England där hon får förfrågningar från professorer om hon vill komma och föreläsa för skolelever.
Fatta den.

Och grattis till Annica Estassy, som nu lämnar Bokfabriken och går till Norstedts där hon i vår kommer ut med sin nya roman.
Hurra!




3 kommentarer:

Ezter sa...

Broken Wheels har jag läst, det enda jag tyckte var synd var att den inte utspelade sig i Sverige. Ser framemot att läsa denna!

Åsa Hellberg sa...

Hela idén med Broken wheels var ju att hon skulle åka dit och hälsa på sin gamla vän.
Men den nya tror jag utspelas i Sverige helt och hållet, i Värmland typ:)

Ezter sa...

Jo, jag vet, men det kändes ändå konstigt. Blir spännande med den nya!