Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

fredag 7 augusti 2015

Jag har praktiskt taget legat hela dagen.

Skitdag, armvärk, piller och det enda som faktiskt underlättar är att ligga uppallrad med kuddar.

Jag har börjat titta på en ny serie, Mad men.
Hur jag har lyckats undvika den veta jag inte riktigt, men så är det i alla fall.

1960-tal, USA. Kvinnorna var dekorationer i hemmet, nästan på väggen i hemmet.
Min mamma fick mig ensam 1962. Det var inte så lätt i Sverige heller.

Frågan är om jag orkar se en sådan serie.
Alla hyllar den och jag tänker att jag ska se första säsongen i alla fall.
Det ger mig något att göra andra dagar jag bara ligger i sängen ...

I morgon ska vi hem till min bästis i Hässelby och grilla. Hon förslog både bad i Mälaren och musikfestival på Hässelby slott, utöver maten.
Inte för mig.
Jag ska sitta stilla i en stol på hennes terass och titta på insekter.
Det räcker så fint, så.

2 kommentarer:

Annika Estassy sa...

Mad Men gillar jag skarpt. Dumma arm, snart måste den väl bli bättre ändå.

Åsa Hellberg sa...

Hoppas! :)