Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

måndag 10 augusti 2015

Det här är vad som återstår


Ser ni jordgubben någonstans där i mitten? Jag köpte de små plantorna på Lidl i maj, och när det blir sol så levererar de en gubbe då och då. Jag hade en större planta också, och från den fick jag ihop en skål innan den hade gjort sitt.

Resten av balkongblommorna slängde jag. Pelargonerna var så galet ledsna att de fick de bättre i blomhimlen.
De rosa på bilden vet jag inte ens vad det är för något, men det spelar ingen roll, de lever i alla fall.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Åsa!

Dom rosa blommorna (som även finns i vitt) heter Tvillingsporre. Dom är alldeles ljuvliga, för dom trivs i stort sett överallt.

Njut av dom så länge dom lever!

Kram från
Lotta i Skåne

Åsa Hellberg sa...

Tack Lotta ,de är väldigt söta:)