Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

onsdag 5 augusti 2015

Barbara Taylor-Bradford,

fortfarande aktuell, kommer sin första bok på svenska på evigheter.
Harper Collins släpper Familjerna på Cavendon i oktober.
Det ser jag fram emot, har nog inte läst henne sedan Emma-serien, och det måste väl ha varit 80-tal.
Minns att jag älskade hennes böcker.

Nu är hon själv över 80, but still going strong.
Kul.
Jag ska också skriva när jag är lika gammal (pepparpepparpepparpeppartvitvitviiiiiiii)

3 kommentarer:

Rose-Marie Bergström, Timrå sa...

Hej, har precis läst din En liten värld. Sååå braaa!
Inte kul med din axel. Men hoppas det går åt rätt håll så du blir bättre/bra.
Rose-Marie

Åsa Hellberg sa...

Hej Rose-Marie, tack vad glad jag blir! :)
Det kommer att bli bättre, tack och lov.

Sofia Fritzson sa...

Har aldrig läst något av Barbara, men jag hoppas att jag också skriver böcker när jag är i den ådern :)