Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

måndag 20 juli 2015

Två saker slår mig den här morgonen.

Mitt hår är så kort att det inte går att ha i en tofs och min arm är kass för tredje dagen dagen i rad trots att jag låg blickstilla i natt.
Men Misse kräktes, och ni som har katter vet vad jag menar när man hör hulkandet någonstans i lägenheten och så måste man springa dit direkt så att inte soffa/dator/matta/eluttag blir drabbat av kattinnehåll.
I alla fall, då svängde jag väl till med armen som redan gjorde ont så att den gjorde ännu ondare.

ALLT blir bättre av kaffe, så jag börjar med det innan jag ska skjutsa Nisse till jobbet.
Sedan ska jag redigera, vilket nog är den bästa smärtlindringen av dem alla.

Hurra.
Nu kör vi.
Tjohej!

2 kommentarer:

Ezter sa...

Den där dumma armen :/

Åsa Hellberg sa...

Ja, jag vet ...
Men det kommer att gå över om ett år eller två, och den tanken gläder mig :)