Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

tisdag 14 juli 2015

Skrivtävling i Hemmets

och finfint pris.
Här.

Själv skrev jag ingenting idag, jag tar helt enkelt en sjukdag.
Armen är fortfarande finfin, men näsan rinner, halsen svider och huvudet är tungt - så jag kollar gamla avsnitt av Grey´s.
Damn, vilket bra serie.
Och vilken skådis Kathrine Heigl är.
Jag tycker inte att hon har fått riktigt bra roller efter den här serien, tror att hon skull klara även tyngre dramer.


Jag tycker förresten att alla är bra skådisar.
"Preston Burk", till exempel. En briljant porträttering av en självgod, stolt, but yet sårbar kardiolog.

Nu ska jag ta piller!

2 kommentarer:

Snäckskalsdalen. sa...

Tack! Ingen brådska, jag förstår om du har så ont i armen, ta det lugnt! Usch och fy och tvi. Ser fram emot boken när än det blir!
Kram och krya på dig

Åsa Hellberg sa...

Tack Snäckan!