Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

söndag 19 juli 2015

Senast jag var hos frissan var 13 april.

Det är SÅ dags, kan jag berätta.
Nästan så dags att jag tar fram min egen sax och klipper av några centimeter, men det gör jag förstås inte eftersom kökssaxen frisörsaxen är bortlagd sedan Jonathan fyllde typ fem. Innan dess klippte jag honom emellanåt (oftast), med väldigt blandat resultat.
Jag har en gammal dagisbild, och maken till sned och vind frisyr ...
Kanske därför som han är så petig med sådant nu för tiden.

Själv gör jag det enkelt för mig. Håret åker upp i en tofs och så är det klart.
Men nu längtar jag efter lite kortare, som i en page som slutar någon centimeter över axeln, alltså gör jag som jag brukar, jag springer in på en öppen salong och frågar om de har tid.
Idag. Inte i morgon.

Om de ska pytsa i färg också återstår att se när jag kommer dit.




3 kommentarer:

Elisabet Nielsen sa...

Det värsta är när luggen är på väg att krypa in under glasögonbågen. Huga! Kan rekommendera Friekosör på Södermalm, de arbetar helt ekologiskt och är otroligt kunniga. Om inte annat kan det bli en spännande upplevelse.

Ezter sa...

Bild?

Åsa Hellberg sa...

Tack, Elisabeth. Det får jag prova någon gång.

Ezter; vassego:)