Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

onsdag 22 juli 2015

Onsdag och en vanlig arbetsdag.

Inte för Simona.
Ingen vanlig, alltså.
Här kan ni följa hennes New York äventyr.
Jag tycker att det verkar helt underbart!

Själv tränar jag på min skrivna engelska genom att hänga i min nya FB-grupp med andra axelmänniskor.
Jag vet nu att den häftiga smärtan som uppstår vid ofrivilliga rörelser (om ni visste vad många sådana man gör under en dag) kallas Zing. Att rörelseomfånget mäts i RoM, och att Frozen shoulder förkortas FS.

Det finns också tre stadier: frysa, fruset, tina där jag nog fortfarande är i frysen 7 månader in i sjukdomen.
Jag är också förskonad, pepparpepparpeppartvitvitvi, från de galna vilosmärtorna som vissa beskriver som olidliga.
Idag har jag ont men det kommer inte att hindra mig från att göra något.
Möjligtvis från att städa.
Hehe.

När jag jobbade som andra människor gör, var engelska koncernspråket och jag använde det mer eller mindre varje dag, både i tal och skrift.
Jag har inte skrivit sedan dess, och det är märkligt hur snabbt stavning och annat lämnar hjärnan.

Nu ska jag i alla fall skriva på svenska, och det kan jag berätta går bättre och bättre.
Träning är grymt, faktiskt.
Tjohej!





Inga kommentarer: