Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

tisdag 28 juli 2015

Jag fortsätter peta i manuset,

det är ungefär det enda som står på min to-do idag.
I morgon ska jag göra research och sedan har jag torsdag och fredag på mig innan jag lägger undan Gloria i en månad för att istället ägna mig åt en julnovell i tre delar.
Det ska bli jätteroligt att jobba med den.
Jag har ett skal som ska pyntas till oigenkännlighet.
Hurra!

I dag, precis som igår, har jag på mig en av de långa strandklänningarna jag köpte förra sommaren.
Det är luftigt och de har inga sömmar, alltså är de perfekta plagg i skrivsoffan.
Igår var jag nervös hela dagen för hur jag skulle få av mig den. Att tråckla på den är en sak, att ta av sig den en annan.
Till sist löste jag det genom att rulla upp hela klänningen till brösthöjd, och sedan fälla överkroppen framåt och liksom låta den glida över axlarna och armarna ned på golvet
Man får inte vara dum med den här sjukdomen.

Ungefär så, tisdag.
Det är en finfin dag i min förort.




1 kommentar:

Simona sa...

Tycker faktiskt synd om dig och din arm.