Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

lördag 16 maj 2015

Kaffe, äggskinkochosttypmackautanbröd,

en dusch, och jag är redo för att hämta Nisse och dra snabbt som ögat till Ikea och köpa en skrivsoffa till.
2999, kostar den. En fjärdedel av min dator. Men lika viktig, i alla fall nästan, för om jag får ont i rumpan blir det inga fler böcker.

Att jag har ont i en överarm kan förstås ha med min sittställning i soffan att göra, och därför ska jag kolla om jag kan ha en höj och sänkbart skrivbort bakom den, om det får plats nu när sängen ryker. Vi får se. Många säger att det går så bra att stå upp och skriva, så det är verkligen värt att prova att kanske ha flera olika "skrivstationer."

Jag menar, jag har bara skrivit bok sex. Jag ska skriva tio innan jag tänker efter vad jag ska göra sen.

Ni får bild när my home is klart.
Hoppas ni får en störtskön lördag!

2 kommentarer:

Shamrock sa...

Spännande med nytt hem och allt som måste fixas

Åsa Hellberg sa...

Ja, det blir jättemysigt när jag flyttade ut sängen från vardagsrummet:)