Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

lördag 30 maj 2015

Jaha, det där med klänning vet jag inte.

Hade tänkt att ha bara ben men det är tretton grader ute, så jag kanske måste tänka om.
Å andra sidan är vi ju inomhus.
Hm.

Jag sov länge idag. Jättelänge. Från halv tolv till halv tio. Inte en hostning på hela natten.
Hesheten håller i sig, men det gör inget, bara jag får sova.
(Nisse och jag ska ha middagsgäster hemma hos honom i kväll, så det skadar ju inte om jag ger fan i att gäspa som jag annars oftast börjar med vid åtta-tiden.)

I morgon ska jag hjälpa kidsen att städa ur sin gamla lägenhet, på måndag har jag en researchfrukost inbokad och på tisdag åker Nisse och jag till Vimmerby i 24 timmar.
Sedan är min lansering av Toscana helt över.
Nej, förresten, jag ska till Varberg också. Den 9 juli. SEN är det över.
Det har varit fantastiskt roligt.

Min sommar handlar om att redigera och att vara ledig i någon slags blandning. Förra året jobbade jag stenhårt med redigering och omarbetning, men tyckte ändå att jag fick till sommaren rätt hyfsat. Helt och hållet semester tar jag ju gärna i början av året precis som jag gjorde i år. Om man får sol då så blir inte sommarens väder så himla viktigt, i alla fall inte för mig.
Från mitten av februari när jag lämnade manuset till Gloria, och fram till nu, har jag ju varit helt skrivledig. Istället för att skriva har jag lanserat Toscana med butiksbesök, föreläsningar och annat smått och gott.

Det är underbart att börja jobba igen.
Underbart.
Om två och en halv timma är Simona och jag i Farsta centrum.
Tjoho!


1 kommentar:

Ezter sa...

Varmt kan man inte säga att det är... Grått, regnskurar och blåst. Brr!