Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

måndag 11 maj 2015

Jag har köpt en ny telefon,

min andra har funkar fortfarande, men lider av sjukdomar. Men ny telefon är som ny dator, det är roligt på pappret, inte lika kul i verkligheten. För säkerhets skull har jag ändå köpt en likadan Sony, men med siffran 3 istället för 1.
Jag tycker helt enkelt att Iphonen är för dyr, även om den passar fint ihop med min dator.
Just datorn är förstås absolut viktigast eftersom jag skriver allt på den, men däremot måste jag kunna blogga, instagramma och använda FB enkelt från telefonen eftersom det också är en del av mitt arbete. Till det är Sonyn alldeles lysande, och dessutom kan jag den eftersom mina senaste 25 telefoner har varit av samma märke.

Well, just nu är jag helt slut efter att ha sovit alldeles för lite i natt, så jag säger good bye en stund.
Sen ska jag piffa och åka till Lidingö bokhandel och prata böcker.
Ska bli jättekul!
Jag skulle tro att jag uppdaterar er därifrån!

5 kommentarer:

Ezter sa...

Lycka till, både med nya telefonen och ikväll! Jag gav mig till sist och köpte en iPhone, inte dyraste varianten. Så nöjd har jag aldrig varit tidigare!

Shamrock sa...

Nya telefoner är jobbiga, tur att man har barn som kan lära upp en

Simona sa...

Hrmpf.
Jag VÄNTAR på bilderna från Lidingö.

Ezter sa...

Simona, tog hon dem med nya mobilen? Det blev kanske inga???? ;)

Åsa Hellberg sa...

Haha, jag hann helt enkelt inte därifrån.