Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

lördag 30 maj 2015

Det är galet kallt!

Jag är på väg till Nisse på middag och borde vara piffig, men det gåår inte i den här kylan. Istället har jag satt på mig jeans och en tjock kofta.
OCH STRUMPOR som jag egentligen har slutat med för i år.
Dessutom ska jag ha på mig min vita vinterjacka eftersom den är vattentät och har en bra foder som värmer gott.

Dagens stumma beundran går till dem som springer maraton i Stockholm idag.
Sicka hjältar! (eller knasbollar, kanske.)
Det vräker ned och har gjort i timmar.
Jag har tänt varenda lampa, det är mörkt som om det vore skymning.

Men jag såg på YR.no att det blir fint om en vecka, typ.
21 grader och sol.
Tjoho.

2 kommentarer:

Ezter sa...

Ja, idag har det varit kallt! Regnat och blåst. Hoppas middagen värmde!

Åsa Hellberg sa...

Ja tack, det gjorde den:)