Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

onsdag 29 april 2015

Jag träffade min förläggare igår.

På lunch. Väldigt trevligt, inte minst för att hon är mer än förtjust i mitt nya manus Gloria.
Redaktören Kerstin ska till och med in redan nu, eftersom det inte är några större omarbetningar som behöver göras (hurra på den!)

Sedan är det alltid så att mina manus behöver fyllas på, så även denna gång. Och det vet jag förresten själv, efter att ha tänkt på ett par scener som jag vill förstärka.
Vi ska ses 12:e maj, och då ska jag få all feedback och börja jobba igen.
Hurra!

Vi är i galet god tid, särskilt som det inte är så stort jobb den här gången, så jag kanske till och med kan börja skriva nytt direkt efter sommaren.
OM jag får någon bra idé.
Ibland blir jag rädd för att de har tagit slut, de där braigaste.
Gloria är grym (på riktigt), men sen då?
Jag ska fundera vidare under min Cypernresa som börjar i morgon med att jag åker till Göteborg och träffar mamma.

Nu ska jag duscha, deklarera och tvätta.
Hej så länge!

1 kommentar:

Ezter sa...

Så bra!!!! Ha en trevlig resa!