Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

torsdag 16 april 2015

Alltså, vad är det mig och skor?

Jag älskar dem och ju dyrare desto bättre. Inte att köpa - jag äger bara ett par riktigt dyra skor (desto fler billigare), men jag fullständigt slukar de exklusiva varumärkena på nätet.
I timmar, nu när jag har semester (jag säger ju att semester är ett OFOG!)
Men lyssna på namnen: Christian Louboutin, Manolo Blahnik, Gianvito Rossi, Alexander Mc Queen.

För ögonblicket drömmer jag om de här.
Jag vet inte när jag ska ha dem, bara att jag vill ha!


5 kommentarer:

Sandra sa...

Det är som med mig och väskor. Jag har slutat undra och analysera. YOLO, som vi säger i förorten.

Åsa Hellberg sa...

Jag bor i en förort TILL en förort, och vet inte vad YOLO betyder:)

sandra sa...

You Only Live One's :)

Sofia Fritzson sa...

Åhh, vad fin!

Åsa Hellberg sa...

Sandra, haha, tack och helt rätt!

Sofia: Jag vet!!