Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

onsdag 18 mars 2015

Nu har jag bokat hotell och resa fram och tillbaka till Landvetter

eftersom det är därifrån mamma och jag flyger.
Det blir lite bökigt (och dyrt) när man bor i olika delar av landet, men det är det förstås värt.

Mitt särbo är förfärligt sjuk fortfarande.
Jag lämnade massor med mat utanför hans dörr idag, men semlan jag köpte har han inte ätit och då är han verkligen inte frisk. 
Få män älskar semlor som Nisse.

Han är därmed helt avskriven från att åka till Norrköping på lördag, och frågan är då om jag ska åka själv. Vi får se. Jag bestämmer mig på fredag. Är så rädd för att jag ska få ont i armen av att köra, Nisse var ju min chaufför för att jag skulle slippa anstränga den i onödan.
Ska ju åka till Göteborg nästa vecka och behöver vara i finfin armform till dess.

I morgon ska jag få mina egna exemplar av Toscana hemskickade till dörren. Då ska ni som väntar få era hemskickade.
Har vi tur får jag iväg dem i morgon, annars under helgen för leverans på måndag.

Ungefär så.
Jag har hållit mig vaken hela dagen och tänker avsluta den med några avsnitt av Sex & the city.
Just nu är Samantha (manslukerskan) min favvis.









2 kommentarer:

Ezter sa...

Det är ju så, den som väntar på nåt gott väntar aldrig för länge!

Åsa Hellberg sa...

Tur :)