Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

tisdag 17 mars 2015

Nej, alla älskar inte mina böcker.

"Otroligt banal och illa skriven bok. Inte alls i klass med Sonja-böckerna. Är det ens samma författare? Ingen korrekturläsning? Känns som ett fånigt blaj-verk. Läs inte, man blir bara matt och irriterad."

Om jag bryr mig?
Nej, inte nämnvärt.

Jag får nämligen många sådana här:


Tack Åsa, vilken läsupplevelse, jag har skrattat, gråtit o njutit.....Toscana var underbar !!

Alla mina böcker har delat läsarna i två läger, sällan något mitt emellan.

Ljudboken ligger på Storytels andraplats vilket är hisnande och roligt.
Sonja nådde den första, men andra är betydligt högre än En liten världs bästa placering där (möjligtvis tia eller något ditåt. Minns inte riktigt.)
Roligt är det i alla fall.
Hurra!

Jag firar i min ensamhet. Nisse är fortfarande sjuk, och jag känner mig också lite så där, alltså ska jag läsa ut min bok, se en film och bara ta det lugnt.

Känns som en perfekt hängigtisdag!

3 kommentarer:

Ezter sa...

Vilken surpotta ;)

Anonym sa...

Lyssna inte på såna människor.
Vill bara tala om att jag nyss läst klart Toscana, som jag köpte av dig i farsta vid signeringen. En riktig feel good bok. Tycker du är skitbra rent ut sagt=D
Maria

Åsa Hellberg sa...

Ezter haha. Bara så du vet så har boken till dig inte kommit än!

Maria; åt, tusen tack! :)