Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

fredag 6 mars 2015

Man har sovit ut.

Hällt upp den första koppen kaffe. Satt på tv:n, glatts åt att den fungerar idag. Tänkt att det inte gör ett dugg att det regnar, för det är jag och min tv.
I tio minuter.
Nu är den borta igen. Alltså bilden. Tv:n är det inget fel på.

"Söker efter signal för den här kanalen (V52). Kontakta ComHem om du vill ha mer information."

Och jag vet inte om jag orkar.
Igen.
Att bli hänvisad hit och dit, att ingen verkar veta.

Tur att jag är på ett strålande humör.
Jag ska åka på lite bokjakt när jag har vaknat på riktigt om ett par timmar.
Kolla om hon finns inne nu.
I alla fall i Farsta, där jag ju har ett releasejippo i morgon.
Åh, vad det ska bli roligt.
Det går ju inte att tjura över tv:n då!

4 kommentarer:

Helena sa...

Jodå... Inne finns hon. Kom till mitt bibliotek i gårdagens bokpaket :-) Inlagd och klar i systemet för utlån.

Ezter sa...

Vilken tur att jag inte är beroende av tv! Men hade det inte funnits BÖCKER, då vore det ett torftigt liv!

Åsa Hellberg sa...

Helena; underbart!! Tack för att du berättade!

Ezter; jag håller med, men tv är en fantastisk avkoppling för mig:)

Ebba Range sa...

Har också ComHem - ibland hjälper det att dra ur elsladden några minuter och sätta i den igen sedan.
Kan det kanske istället vara lite Misse-hår på kortet? Ta ut det och prova att sätta in igen ...
Det är de enklaste tipsen ... eller kolla på 'Min sida' på nätet om det är ngt meckel i ditt område.
Lycka till!