Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

torsdag 19 mars 2015

Mamma meddelar den chockerande siffran 20.

Som i total bagagevikt när man flyger charter.
När vi flög hem efter 4 nätter i New York vägde min resväska 22.7. Handbagaget säkert 7.
Jag får helt enkelt dra ned på antalet skor.
Och ha en mindre toalettväska - som i att hälla alla mina krämer i småburkar istället.

Nu är Malin Roca på fyran hos Vardagspuls, hon har skrivit boken Coolt med Adhd.
Kul.
Heja Malin!

6 kommentarer:

Sofia Fritzson sa...

Jag kan inte resa nånstans utan alla mina krämer och burkar! Och minst 2-3 par skor!

Åsa Hellberg sa...

Jamenjagvet!
Jag har en väskvåg, den kommer att bli viktig:)

Simona sa...

Haha! När jag åkte till England hade jag bara handbagaget.

Åsa Hellberg sa...

Jag fattar inte det där. Var gör ni av era kläder?

Robert W sa...

Finns siffran 20 i Farsta? Hemma på våran gata använder vi bara tio siffror ;-P

Åsa Hellberg sa...

Robert; jaja, var inte sådan nu.