Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

onsdag 4 mars 2015

Jag vet inte vad som hände med min axel-nacke,

men det gjorde ont som satan i alla fall. Jag bar ett par matkassar, det kan ha varit det.
Tror inte att det sitter ihop med den onda överarmen, men vad vet man.
Jag kastade i alla fall i mig två rosa små piller och det verkar som om de funkar på nacke-axeln på ett sätt de inte gör på överarmen. Tjoho.

Nu har jag bokat tid hos en sjukgymnast. Om de använder akupunktur vet jag inte. Det fanns ingen tid förrän den 18:e, så låt oss hoppas att jag klarar mig fram till dess.

NU tänker jag sova en stund.

4 kommentarer:

Ezter sa...

Så fint här blivit!

Åsa Hellberg sa...

Ja, med ny bok ute måste man ju piffa till det! :)

Sofia Fritzson sa...

Åh, vad härligt och soligt det var här :)

Åsa Hellberg sa...

Det är vår, Sofia!