Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

måndag 23 mars 2015

Jag läser om inredning,

just nu i Aftonbladet där Martin Lidberg säger "Småsaker som får komma med tiden."
Alltså, som i att inte göra allt på en gång för att man kanske vill tänka lite först.

Det är inte alls min grej.
Den här lägenheten såg ut som jag ville efter tre dagar.
Jag förstår inte folk som måste känna in. Mitt kännande gör jag innan jag flyttar in och när jag väl är på plats är liksom allt redan uttänkt och klart.

Lite av det tänkandet håller jag på med nu. 
Om Jonathan och Linnea får den fina lägenheten de har tittat på, tänker jag göra deras sovrum till mitt, och då blir vardagsrummet superstort (ja, med mina mått mätt) och måste möbleras annorlunda eftersom den stora dubbelsängen försvinner.

Men att stå här utan att ha tänkt klart på det när det väl sker?
I don´t think so.

Och här är hela Jonathans nya låt, som tydligen har lyssnats på EN MILJON GÅNGER redan.
Den är fantastiskt bra.
Hurra!


4 kommentarer:

Ezter sa...

Nej, det är klart man vet det innan :) Hur stor lägenhet är det de tittat på? När får de veta?

Åsa Hellberg sa...

Det återstår att skriva ett andrahandskontrakt, men jag ropar hej när det är påskrivet och klart:)

Spader Madame sa...

Härligt bra! Heja Hellberg!

Kati sa...

Wow, fantastisk låt! Komplimanger!