Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

måndag 2 februari 2015

Well, well, well.

Vintern är tillbaka. Så fort jag andades vår på Instagram så kom vintern tillbaka.
Att jag aldrig lär mig att det är JAG som styr hur vädret ska bli.

Det är också jag som styr hur mycket bok det blir nästa vår (eller när den nu kommer.)
Den här veckan vet jag inte hur det blir. Det blir möten men det är inte fastställt när.
Jag vet i alla fall att jag kan skriva hela dagen idag.

Nu ska jag sluka min cappuccino.
Jag har helt slutat med mjölk egentligen, men så glömde jag handa kaffe igår, och det som finns hemma är espresso. Och mjöl som Nisse vill ha.
Vi får väl se vad magen säger om det.

Tjoho.
Bra måndag, så här långt.



2 kommentarer:

Ezter sa...

Nu får du skärpa dig! Jag vill inte ha mer snö och vinter nu! GÖR INTE OM DETTA ;)

Åsa Hellberg sa...

Haha, okej:)