Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

onsdag 18 februari 2015

Va?

Har jag inte bloggat idag?
Har jag inte berättat om varje minut av mitt händelserika liv som jag brukar göra flera gånger om dagen?
Tydligen inte.

Jag åkte till stan tidigt i morse, men nu är jag hemma ett par timmar för att äta lunch, klia katten bakom örat och kanske vila en liten stund (jag är väldigt förtjust i det just nu när jag har semester fast ändå inte.)

Ungefär så.
Jag tror inte att jag har mer att berätta, faktiskt, och något annat typ av inlägg kan jag nog inte klämma ur mig just nu.
Berätta något kul för mig istället!?

6 kommentarer:

Ezter sa...

Kul: Det är 7,7 plus här i dag.
Inte kul: Det blåser upp mot 11m/s, så det är ändå inte skönt.

Åsa Hellberg sa...

Haha, okej:)

Ebba Range sa...

Planerar en promenad ned till torget och posten/Coop ... bättre att göra det än att sitta här och hoppas på att jag öppnar dokumentet ... som i alla fall inte verkar bli av (har kört fast)
kanske lossnar av frisk luft.

Singelmamman sa...

Jag är på ngt slags jobb. Mesta tiden känns som om jag blir "pumpad" på min kunskap och jag undrar om mötet i fredags verkligen ägt rum. Ett möte då jag fick uppfattningen att jag skulle kunna få en anställning, eller åtminstone ett längre uppdrag. Känner mig förvirrad och lite besviken. Just nu, jag leder en workshop, var deltagaren tvungen att gå iväg på en halvtimme. Så nu har jag hunnit gå på toan och även hämtat ett glas vatten. Fast helst vill jag bara resa mig upp och gå. Ursäkta romanen men jag behövde skriva av mig. Klia katten lite extra från mig och min dotter. :-)

Robert W sa...

Världen stod stilla och hämtade andan, paralyserad av förvåning, när du inte hade bloggat ;)

Åsa Hellberg sa...

Ebba; prova att öppna och sätta dig med fingrarna på tangenterna och se vad som händer!

Singlis: Aj då. Bra att skriva av!

Robrt; jag vet, jag var också förvånad.:)