Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

måndag 23 februari 2015

Tre timmar senare

vaknade jag i soffan och nu är jag rätt pigg.
Tjoho, på det faktiskt.

Det är dags att skriva en packlista, en mycket avancerad sak där jag parar ihop plagg dag för dag så att det ska bli rätt.
Därefter skriver jag ned underkläder, accessoarer, skor (OMG SKOR), väskor och annat som ska funka med varje outfit.
I New York är det 150 grader kallt, så utsidan är liksom klar redan när jag åker. Långkalsonger (tjocka strumpbyxor) tänkte jag packa ned i handbagaget.

Peppar, peppar, peppar; om två dygn sitter vi på planet. Nisse sover antagligen och själv tror jag att jag jobbar.

Hurra!

6 kommentarer:

Ninas corner sa...

Hurra vad härligt! Jag är SÅ avis.

Åsa Hellberg sa...

Ja, var det! :)

Simona sa...

JAG HOPPAS DU TÄNKER BLOGGA FRÅN NEW YORK!!!!

Åsa Hellberg sa...

Kanske. Om jag orkar. Jetlagen är inte att leka med har jag ett svagt minne av.

Simona sa...

Jetlag schmetlag.

Åsa Hellberg sa...

Hehe.