Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

måndag 16 februari 2015

Jag tycker fortfarande att det är lustigt

att överåriga (över 25) män och kvinnor tar sig tid att ogilla 50 Shades of grey.
De förstår inte, säger de.
Nä, just det!

Nu till något helt annat. Promenad.
Jag ska ju gå en hel del i slutet av nästa vecka, och jag behöver få igång både ben och rygg innan dess.
Så jag tar tag och promenerar till Farsta.
I lurarna har jag schlagermusik eftersom det kräver att man går rätt fort. Att gå i otakt är nämligen helt omöjligt. Ni som har en gnutta musikalitet i er vet precis vad jag pratar om.

Det var väl det.
Vi hörs senare!




1 kommentar:

CharlotteC sa...

Jag läser boken just nu och får nog tyvärr sälla mig till en av de som inte förstår. Men så förstod jag aldrig heller varför Bella föll för Edvard - den typen av romans är helt enkelt inte min cup av tea. Med det sagt tycker jag att det är coolt att boken fått så stort genomslag och att det blivit mer socialt accepterat med kvinnlig, erotisk litteratur. Mer sånt - men jag slipper gärna läsa det själv! :)