Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

lördag 7 februari 2015

Designerns goda råd till den som skulle vilja pyssla med samma sak.

Var öppen för inspiration.
Eh.
Okej.
Nu vet ni.
Bara att köra.
Designa på.
Tjohej.

Jag är ju intresserad av mode, har alltid varit.
Har koll men har sällan råd. Har inte rätt kropp för allt, men vet vad som klär mig.
Ungefär så.
Till exempel är skjortor inte min grej.
Jag tycker att det är så snygg med en kritvit skjorta, men det är någon med min hals och en den där kragen som bara inte funkar.

Var öppen för inspiration.
Vilket yxigt råd, pardon my french. Det kunde de klippt bort från God Kväll. Vissa av oss är ju faktisk intresserade.

Jag har sovit.
IGEN.
Vaknade, och som ni hör och är jag lite på hugget.
OCH jag har hittat en snygg tvist till i Gloria.
Fem kapitel kvar.
Snart är det Mello.
Tjoho.




Inga kommentarer: