Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

torsdag 19 februari 2015

20 minusgrader.

Så kallt ska det bli när vi är i New York.
Jag vet helt ärligt inte hur jag ska klä mig för sådan kyla. Researchen ska förstås göras inomhus, men jag hade gärna promenerat dit. Det är väl tveksamt om det är särskilt mysigt om det är så kallt.

Jag ska gå igenom garderoben i helgen.
Något tjockt borde jag väl ändå ha där.
Problemet är att jag vill att det ska vara snyggt också.
Well, jag får nog skita i det helt enkelt.


6 kommentarer:

Linas drake sa...

Eftersom de inte är så vana vid den typen av kyla där så är nog väldigt få riktigt snyggt klädda just nu. Hoppas du får jättekul!

Helena sa...

Hellre vara varm och njuta av semestern! Men det löser du säkert med att hitta en riktigt snygg och skön tjocktröja!

Heléne (Bokglam) sa...

Vi var i New York då det var runt tjugo minus. Det var januari förra året och tror att de då uppmätte den lägsta temperaturen i Central park sen 40-talet eller nåt. Man höll på att frysa ihjäl helt enkelt och det blev mest taxiresor, museer och shopping. Ganska mysigt ändå :) och gjorde inte så mycket eftersom det inte var första gången där. Så rekommenderar vinterjacka och underställ, då kanske du klarar av att promenera lite.

Simona sa...

Burr.

Hanna Lans sa...

Ingen är snyggt klädd i NYC någonsin. Särskilt inte på vintern. Eftersom avenyerna är raka och Atlanten ligger några steg därifrån, kan vinden göra att det känns som ännu flera minusgrader. Tips är att ha något du kan vira om ansiktet så att du andas genom detta. Riktigt vindtäta vantar/handskar är ett måste. Alla trottoarer är gjorda av betong och har du inte bra skor på dig så får du lätt väldigt ont i benhinnorna.

Mvh, F.d. New York-bon.

Åsa Hellberg sa...

Tack för alla tips!