Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

lördag 7 februari 2015

10.18

Och jag har redan skrivit 2500 ord, vilket bådar gott.
Nu ska jag försöka sova en stund, sedan åka och handla.
Vi får se om jag jobbar mer senare. Det lutar åt det, faktiskt.

Upp med en hand om du ska se på melodifestivlen ikväll!

(Jag viftar. Älskar mello. Älskar.)

7 kommentarer:

Ezter sa...

Ja, jag ska nog se det. Tycker bara det är synd med dessa delfinaler. Det blir för utdraget! Jag är ju gammal, så jag kan gott säga: Det var bättre förr ;)

Simona sa...

Åh!
Jag ska kolla!

Helena sa...

Jag håller med dig Ezter. Det var bättre förr ;-)

Själv vågar jag gå mot strömmen och låta bli att titta. Oftast. Kanske tar och läser lite istället.

Nina sa...

Åh, va bra jobbat!
Klart det blir Mello ikväll (om jag kan hålla maken borta från tv-dosan...)

Jag sätter mig och skriver... NU!

Shamrock sa...

Jag blir avundsjuk när du säger att du ska sova så där mitt på dagen. Jag önskar att jag kunde det, men det går bara inte (om jag inte är sjuk och har feber - då kan det gå)

Robert W sa...

Jag ska se på melodifestivalen, men tycker också att det var bättre förr. Fram med Karin Falck, som får lägga bollar i rör för att visa poängställningen! ;)
Om låtarna inte är bra, kan jag i alla fall få vila ögonen på Jessica Andersson, som nog är Sveriges vackraste kvinna!

Åsa Hellberg sa...

Jag älskar varenda delfinal, tycker att det är ett superbra upplägg!
Idag håller jag på Molly!