Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

måndag 19 januari 2015

XXXXXX

står det här och där i manuset.
Det betyder kolla upp. Som namn på till exempel krogar eller människor.
Sedan har jag gjort en hel del research som också ska in senare.
Jag mejlade ett ställe häromsistens, och fick ett utförligt svar på långt mycket mer än det jag frågade om. Människor är fantastiskt generösa med tid och engagemang.

Och i nya manuset behöver jag det, eftersom jag inte har en aning om det jag skriver om.
Alltså miljö, jobb och sånt.
Det jag känner mig mer hemma på är galleriet av människor, men de ska ju in i någon form av sammanhang för att det ska bli en bok av det.

Jag har snart skrivit 50 tusen ord. En Åsaroman brukar landa på typ 80-85.
Här travas det alltså på mot sista januari.
Tolv dagar kvar.
Det kan gå.
Första veckan i februari kommer jag att redigera.
SEN har jag semester fram tills Toscana kommer.
Jag har inte fått lanseringsplanen än, så jag har inte en susning om det blir mycket resor den här våren eller om jag kanske kan ta det lugnt hemma.
Väry spännande!

Nu får jag se på Netflix.