Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

lördag 17 januari 2015

I november

var jag i England och gjorde formidaaaabel research.
Sista dagen gick mitt plan hem vid sextiden, ett par timmar efter att Marian Keyes, THE Marian Keyes, var på Waterstones och signerade sin senaste bok, dagen innan den skulle komma ut.
(Jag fick inte tag på biljett, men hade nog inte hunnit ändå :()

Nu har den redan kommit ut på svenska, hurra!
Jag läser på engelska om jag måste, av just Keyes har det blivit ett par, men allra helst läser jag på svenska.

Min semesterläsningshög går snart upp till taket.
Låt oss hoppas att jag får semester alls!
Det beror helt och hållet på om jag hinner klart mitt nya manus.
2500 är dagsmålet.
Jag börjar exakt NU!



3 kommentarer:

Ezter sa...

Ett boktips! Livets aviga och räta av Kate Jacobs.
Underbar bok som, fångade mig från första kapitlet.

Helena sa...

Håller med dig Ezter! Den är underbar!!

Lycka till Åsa med jobbet! Du ska se att du hinner med läsningen så småningom också.

Simona sa...

Ja, såg den i pocketshopen igår, ser fram emot rapport.

Och: Ser också fram emot lite lediga dagar.