Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

lördag 13 december 2014

Musikaler 2014.

Det har varit ett sådant år för mig.
Simona och jag började med Sweeny Todd på Stadsteatern.
Vilken föreställning.
Första raden, med Peter Jöback spottande och fräsande (alltså hans roll var sådan, karln i sig själv är ju vacker som en dag) mitt framför oss.

















Sedan såg vi Priscilla. Ett lyckopiller. Man dansade i bänkarna OCH på scenen: Simona, jag och några fler ur publiken fick studsa runt med väldigt fina dansare.


















Och ikväll ska vi se Jöback igen. Och Helene Sjöholm.
På Cirkus, i Jonas Gardells uppsättning av Livet är en schlager.
Första raden igen.
Det är lite så Ahrnstedt jobbar.

















Hurra!
Men det blir inget se på musikal om jag inte jobbar först.
Här finns inget tid för vila, och jag vill inte ha det heller.

Vad gör ni i helgen?

7 kommentarer:

Simona sa...

Åh, vilket fint inlägg, jag ler med hela ansiktet! Jöback, baby!

Åsa Hellberg sa...

Ja, och det ska bli så kuuuuul!

Sofia Fritzson sa...

Du var ju på Flashdance också :)
Jag ska på julfest med makens jobb ikväll, det är ingen musikal men jag kan tröstäta lite knäck :)

Åsa Hellberg sa...

JA, det var jag ju! Tack, hur kunde jag glömma det?

Unknown sa...

Ikväll ska jag och maken ut och äta gott. Fira våra 28 år tillsammans!
Ha en kul kväll på första raden!

Åsa Hellberg sa...

Grattis till er båda. Hurra!

Unknown sa...

Tack!