Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

söndag 21 december 2014

Jag nådde inte fram,

och det irriterar mig.
2000 ord från målet gör att jag kommer att parallelljobba med manusen under julen.
Prio är redigeringen av Toscana, men om det rinner på så kan jag även få till lite mer av manus sex och få till målet (manuset som jag känner behöver ett arbetsnamn, manus sex kan har redan missförståtts. Härmed kallar vi sexan för... Gloria!)

Jag tar ledigt på julafton men mer än så har jag inte tid med eftersom jag har en deadline 5 januari.
I slutet av januari går Toscana i tryck, och innan dess ska hon dessutom korrläsas.  Jag tror att hon ska finnas på lager från och med 18 februari eller nåt sånt.
(I butik 4 mars.)

Iiiiiii

3 kommentarer:

Anette sa...

Längtar!!!

Annika Estassy sa...

Du är grym ju! Och inspirerande. :)

Åsa Hellberg sa...

Anette: Jag med!!


Annika; Tack!!