Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

onsdag 10 december 2014

En lite sjö

på passagerarsidan är dagens gåta.
Kan en bil bara börja läcka in?

Jag har förstås en teori om att Fårdan har stått i stormens öga och att vatten liksom har pressat sig in i sidan som inte skyddades av något, eftersom min parkeringsplats är längst ut.
Det kan också ha varit så att fönstret inte var hundra procent stängt, men den teorin har jag inget för egentligen, eftersom fönstret kändes stängt när jag provade.

Min fina bil.
Nu har hon fått tidningspapper på golvet för säkerhets skull.

7 kommentarer:

Ebba Range sa...

Stackarna Ni - Fårdan & Du!

suziluz sa...

Det där har hänt med min Panda också - då var det en regnventil som blivit igensatt av löv och annat bös, så när verkstan spolat rent den slutade det läcka in. (Alltså, den ventilen där regnvattnet som landar på vindrutan ska rinna igenom och hamna under bilen, inte inuti...) Står bilen parkerad där det finns träd? I så fall är det ett hett tips!

Åsa Hellberg sa...

Ebba; ja :(

Sus; jamen, så är det säkert. Hurra. Tack, ska kolla!

Agneta sa...

När jag växte upp hade vi en Ford som läckte. När det regnade fick vi sitta med små koppar och handdukar.

Agneta sa...

BTW. Jag fyllde inte i koden och kommentaren godkändes ändå! :)

Åsa Hellberg sa...

Okej:)
Jag undrar om det är popupkommentarerna som behöver verifieras. Har sett andra som inte behöver robot, men som heller inte har pop-up.
Jag kollar genast.

Åsa Hellberg sa...

Kolla, nu funkar det finfint!