Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

onsdag 3 december 2014

Eftersom jag inte förstår

hur man ska lösa den nuvarande krisen med annat än samarbete mellan blocken, så lämnar jag inrikespolitiken (all politik, förresten) därhän. Jag förväntar mig att de gör sitt jobb, så gör jag helt enkelt mitt.
Just nu sker det i tvättstugan.

Jag har sovit alldeles för lite i natt och tänker försöka ta igen lite av det senare i eftermiddag, men jag är sugen som tusan på att skriva så bättre att göra det först tänker jag.
Efter att jag har ätit mina kesoplättar.
(Jag älskar kesoplättar. Med kardemumma.)

Igår var jag på Boos & Dreams, och lyssnade på författare. Väldigt bra författare. Såna där som säljer 5 miljoner böcker. Vi kan kalla dem Lars Keppler.
Sedan var det en drös andra, bland dem Thomas Andersson Wij. Han sjöng. Så Bra!

Sen kom Simona och satte alla på plats.
På riktigt.
Schabläng så var fem miljoner som bortraderade.
In klev romance (Carina Nunstedt gjorde en jättebra intervju, inte att förglömma) och då glömde man liksom vardagsliv, poesi, kokböcker, hustrumisshandel och stalkarare.

Efter kärleksprofeten kom myspysgrabbarna som gillade varandra som tusan. Hjort och Rosenfeldt. Bra duo, och jag tror, bra deckare.

Men Simona ägde ändå.

Onsdag.
Bra dag, so far!

2 kommentarer:

Simona sa...

Tack Åsa, jag är så glad att du kom!

Åsa Hellberg sa...

Det var ett sant nöje!