Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

tisdag 11 november 2014

Två ägg,

en matsked keso, en dl mandelmjöl.
Vispa ihop.
Klicka i smeten (blir ungefär 4 fina plättar) och stek på medelvärme. Det tar en liten stund, men vänd inte på dem förrän undersidan är helt stelnad.

Om man som jag har en katt som gärna äter upp resterna, så kan man ju undvika att ha i kardemumma som annars är gott. Eller saffran, som Suziluz lärde mig.
Själv har jag lite, lite lingonsylt på, eller så värmer jag frysta bär.

Jag kommer inte att vara hungrig förrän i kväll.
Och det är bra.
Jag har nämligen en ny bok att skriva och jag tror att jag är klar med strukturen, tjohej.
Det här blir lite annorlunda och det är ju så det ska vara.
Vi författare vill ju "utvecklas" (inte nödvändigtvis bli bättre, men kanske i alla fall lite nymodiga även om det möjligtvis är så att vi själva ser det mer än läsaren.)

Så här ser min temautveckling ut.
I Sonjas sista vilja skrev jag om att göra.
I Sonjas hemlighet om att jaga.
I En liten värld om att våga.
I Toscana om att upptäcka.

I manus sex ... säger jag inte, eftersom det fortfarande kan ändras.
Häpp!

Inga kommentarer: