Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

måndag 17 november 2014

Tillbaka från upphetsning till verklighet:

(En parentes, men ändå.)
Vattnet i min toastol, alltså i vattenlåset i sjävla stolen, rinner ut.

Det skapar en doft som inte är av denna världen.
Tricket är att ha balkongdörren öppen, då stannar vattnet kvar (!!! det har något med trycket i lägenheten att göra, uppenbarligen)
Men det blir kallt att ha det så dagtid. På nätterna under duntäcket är det bara skönt.

Förra veckan sjönk det undan på fem timmar, nu går det fem gånger så fort, alltså måste jag stressa på Familjebostäder lite (i fredags visste de inte riktigt vad de skulle göra, det är nog inte ett vanligt problem.).
Jag vill inte lämna balkongen öppen när jag inte är hemma, även om vi bor högt upp.
Det har kommit in fåglar förut och det vore inget kul att komma hem till, om jag är ute en stund.

Ungefär så.
Annars är jag ledig i dag och i morgon, eftersom Nisse är det.
Vi ska hitta på något, typ långpromenad), men sedan tänkte jag locka hit honom.
Han skriver ju också (och har fått lektörsömdömen från förlag, hurra, det betyder att de har läst och gillat, men att han inte har räckt ända fram den här gången), och kan väl sitta bredvid mig i skrivsoffan. (Alltså HELT ledig är nog inte min grej riktigt. Inte nu när jag mentalt är i manus sex)

Ungefär så, en måndag.
(Ska vi ta tag?)

2 kommentarer:

Ezter sa...

Det får man ju hoppas de får rätt på snart! Inget vidare att ha den odören att tampas med!

Ebba Range sa...

Meh! Varför kommer inte hyresvärden och fixar det där pronto?! Det är ju bara att skicka ut en VVS:are - som förstår sig på både rör- och ventilationsbiten.
Hoppas det blir fixat ... snabbt!