Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

onsdag 19 november 2014

Onsdag,

en väldigt konstig men produktiv dag, mitt i veckan.

Ikväll tänker jag bara ligga helt stilla och titta på kanal fem.
I sängen.
Sedan kanske läsa första kapitlet av Camilla Läckbergs "Lejontämjaren."

Vad läser du just nu?
Jag ska ha semester i februari (har ändrat det lite) och vill ha lästips så att jag kan önska mig julklappar!

(Mitt julklappstips till er är förstås En liten värld i pocket. Kommer 17 dec.)

3 kommentarer:

Shamrock sa...

Jag läser Dimma över Darjeeling en helt underbar bok, men man bör nog läsa ettan först (Delhis vackraste händer)

Ezter sa...

Har nyss läst ut "Blomsterspråket". En helt fantastisk bok, den var SÅ bra! Rekommenderar jag verkligen!

Åsa Hellberg sa...

Tack!!