Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

fredag 7 november 2014

Nu är jag nästan mig själv igen.

Om en timma ska jag möta min Nisse i Farsta centrum, men först kommer någon hit och mäter köksluckor.
Jag ska byta ut dem och bänkskivorna till lite varmare färg än vitt. Cappuccino. Tror att det blir jättefint till mitt stora teakbord.
Har jag tur blir det klart innan jul, tjohej. Och tjohej igen på att Jonathan är hemma då.
Alltså måste jag förstås få in en gran någonstans.

I London såg jag i vissa skyltfönster smalare (plast) granar, och jag önskade att det fanns att köpa här också.
Alltså hög men smal.






















Vet ni om det säljs någonstans?
Det är det enda som går in här.
Varje centimeter i min lägenhet är nämligen upptagen av något.
Men smal går in vid sängen.

Vi måste ju ha riktig jul det här året!
Förra året satt jag i en massa flyttkartonger medan Kalle dansade på teven.

2 kommentarer:

Linas drake sa...

Hej!
Googla på "smal gran" så får du upp ganska många ställen med olika varianter. Lycka till med julfixet. :-)

Ezter sa...

Annars kan du kanske beställa på nätet från London?