Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

onsdag 26 november 2014

Nu är granslingorna på plats.

Naturligtvis alldeles för tidigt, men jag skyller på förra årets flyttångest och kartonger.
I år får jag pynta och man kan säga att jag tar i.
Det är det värt. Det är hög mysfaktor hos Hellberg just nu.

5 kommentarer:

Fru Venus sa...

Du har det så mysigt hos dig :-)
Jag gillar den franska titeln.

Ezter sa...

Vilket härligt fönster du har!

Åsa Hellberg sa...

Tack, hela den här lägenheten är fylld av fönster, och alla är dekorerade med samma slingor, väldig mysigt:)

Venus; visst är det en fin titel!

Anonym sa...

Hej Åsa! Började förra veckan att lyssna på boken "Sonjas sista vilja" i bilen på väg till och från jobbet och har blivit helt fast i denna underbara berättelse. Kör ca 1 tim. varje dag, men skulle gärna köra mycket längre bara för att få veta hur det går och njuta av denna härliga bok. Blev så glad när jag såg att det finns en fortsättning. Gillade också "En liten värld". Tack för sköna lyssnar- och lässtunder. Annica

Åsa Hellberg sa...

Hej Annica, tusen tusen tack!
Kör försiktigt! :)