Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

måndag 24 november 2014

Min kropp,

som jag travar runt med i med lite fart allra helst varje dag, bråkar lite med mig tycker jag.
Särskilt underbenen på framsidan. 
Nu har jag lyckats lista ut att det nog är musklerna som gör ont, inte benhinnorna, och att det nog är dags för nya skor. Jag går i en gammal springvariant och det ska tydligen inte vara så bra när man går.

Sedan är min vänstra överarm inte ett dugg sugen på att klia mig på ryggen, och det vet jag inte hur jag ska lösa eftersom jag bara tänker på det när det kliar.

Att fingrarna är stela är jag van vid, och jag gör min fingergympa för att hålla dem i skrivform.

I övrigt är jag i prima skick, är inte det fantastisk? Det är en jäkla tur, och peppar peppar peppar vill jag gärna lägga till tillsammans med tvi tvi tvi och knack knack knack.

Idag börjar jag med fotografering i stormen ute, sedan ska jag skjutsa sonen och därefter ska jag skriva.
Jag tror att det blir en fin dag.


Inga kommentarer: