Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

lördag 15 november 2014

Kapitel sex av sextio,

och jag är så galet nöjd att jag packar ihop för idag och kliver iväg med Schlager i lurarna.

Både Jonathan och Helen (en av mina bästa vänner) har föreslagit Run Keeper, en app man tydligen kan ha, som säger hur långt och fort man tar sig fram.
Om jag fattar hur man laddar ned den, så kanske.
Hittills är apptjänsterna okända för mig.
Jag använder dem som kom med telefonen, that´s it.

Hos mig är det grått, grått, grått men jag behöver luft trots att det i princip inte finns något dagsljus.
Vi hörs sen.
Tjohej.


2 kommentarer:

Simona sa...

Lycka till med researchen idag!

Åsa Hellberg sa...

Thank you!!