Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

tisdag 11 november 2014

Istället för att byta däck

så beställde jag nya. För att jag var tvungen. De gamla var torra och elva år. Till och med jag kunde se att de inte såg bra ut.
Jag åker tillbaka när de har kommit.

Jag har gått igenom kvällens tablå och det landar i att jag nog ser en film.

Och SVT. Vi måste verkligen prata.
Sveriges städmästare.
Hur sjutton tänkte ni där?

2 kommentarer:

Hanna Lans sa...

Hahaha, skämtar du? Tycker det gått inflation i de där pseudodokumentärerna för länge sedan.

Åsa Hellberg sa...

De här är bedröööövlig!