Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

onsdag 22 oktober 2014

Tjugo sidor.

Jag måste ändå vara nöjd, med tanke på den sega starten.
Åtta dagar kvar till deadline.
Jag skulle behöva redigera dubbelt så många, fyrtio sidor varje dag, för att ha tre dagar för genomläsning och duttande.
Det borde gå.
Målet i morgon är alltså satt redan nu. Fyrtio sidor. Häpp.

Jag tog en eftermiddagspromenad, en rejäl omväg till Lidl ,och när jag var där blev jag sugen på min egen eminenta köttfärssås. Med broccoli, eftersom jag inte äter pasta.

Recept:
Bryn köttfärs i en gryta.
Bryn lök och champinjoner vid sidan om.
Häll på en halv burk tomatkross över köttfärsen och rejält med ketchup (mycket godare än tomatpuré). Häll i löken och champinjonerna i grytan, låt koka ihop.
På med vispgrädde till rätt konsistens. Jag använder laktosfri.
Koka ett par minuter.
Under tiden: Hacka tre paprikor i olika färger i tuggbara bitar, i med det i grytan, dra av från spisen.
Låt stå fem med lock.

Mm, vad gott.

Till lunch åt jag räkor. Skalade, i burk. Och så ett ägg.
Lite kaviar.
Väry gott det också.

Ikväll ska jag se Greys och den nya serien How to get away with murder.
Det är en bra dag i förorten.




1 kommentar:

Shamrock sa...

Bra att ha ett schema, men ibland tråkigt att följa. Du är duktig