Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

söndag 12 oktober 2014

Presspaket

med Sonji, som har skickats ut i Polen (release 8 oktober.)


















Jag följer översättningarnas resa så gott jag kan (google translate.)
Polen är ett aktivt land och de skickar mig uppdateringar, ställer frågor och satsar stort eftersom de också har köpt Sonjas hemlighet (vilket inget annat land har gjort.)
Jätteroligt.
Det var de som ville ha nya bilder, mjukare, och som jag sedan själv vill använda eftersom jag tycker att de blev så fina (tack vare fotograf Nisse.)

Idag har jag ett schema:
Skriva, städa, måla naglarna, förbereda föreläsning, packa liten väska.

Jag brukar säga att jag kan hålla en tvåtimmars föreläsning utan manus, men det betyder inte att jag inte är förberedd. Jag har alltid tråden helt klar för mig. Men pratar gör jag helst fritt, det blir bättre då.
Ibland när jag föreläser har jag tänkt på att hjärnan ligger långt före det munnen säger, och hur det funkar vet jag inte riktigt.
Men visst är det fantastiskt?

I morgon åker jag till Borås.
Journalisten jag pratade med i fredags sa att det nog blir mycket folk, att det brukar bli det.
Det ska blir jättekul!




3 kommentarer:

Iza sa...

Typiskt att jag har dubbelt föräldramöte imorgon kväll, annars skulle jag ha åkt och lyssnat på dig! Hoppas du kommer häråt nån mer gång!

Shamrock sa...

då är det väl dags att de andra länderna sätter fart och beställer fortsättningen. För har man läst ettan vill man ju läsa tvåan

Åsa Hellberg sa...

Ja, det vore roligt men så blir det nog inte. De flesta har köpt En liten värld istället.